Brandové focení a fotky na web pro koučku Ivu Tichou

31.01.2021

V loňském roce jsem se začala věnovat focení na web a sociální sítě pro podnikatelky. Občas tuto službu najdete pod názvem brandová fotografie.

Už dříve jsem fotila fotky na weby či webové vizitky pro své kamarády, ale většinou to byly portrétní fotky bez konkrétního zadání.

Fotky na web nejsou jen portréty

Během posledního půlroku, kdy jsem se tématem začala intenzivněji zabývat,  jsem zjistila, že fotografie na web a sítě mají úplně jiné náležitosti, než běžná portrétní fotka, a to jak formální tak obsahové.

Klasickou portrétní fotografii často využijete pouze na  stránku O mně, jinde se bude webař chytat za hlavu.

Tradiční formát na výšku není pro potřeby webu zrovna ideální. Je fajn uvažovat i o kompozici - obrázek bude časem doplněný textem a je dobré pro něj nechat místo. Nebo bude využit na velmi široký formát banneru a bude jej třeba bez problému oříznout nebo naopak snadno rozšířit. Fotky také mnohem více pracují s okolním prostředím.

Příprava je nejdůležitější

Zatímco u rodinných focení probírám s klienty jen základní věci, jako sladění oblečení a pár dalších tipů, u brandového focení se jedná snad o nejzásadnější bod celého procesu.

Na konzultaci s klientkou procházíme nejen její představu, ale také web samotný, co tam bude napsáno, kde by měla být jaká fotka, jaké bude barevné ladění. Konzultace je takový malý brainstorming, kdy zabrousíme do oblastí nad rámec fotografie.

Znáte archetyp své značky?

Ráda čerpám z archetypů používaných v marketingu. Pomocí nich můžu  konzistentně spoluutvářet vaši osobní značku. Můžete namítnout, že značku přece nemáte. Omyl, vaše jméno je vaše značka.

Fotky, web a vůbec vaše celkové vyjadřování směrem k potenciálním zákazníkům by mělo být s vašim archetypem v souladu. Tak máte možnost přitáhnout právě ty klienty, kteří k vám budou ladit a se kterými si sednete.

Je to cesta autentického marketingu, kdy si uvědomíte, že nechcete přilákat všechny klienty, ale ty správné klienty právě pro vás.

Ale o tom možná někdy jindy - třeba v článku, jak jsem našla svůj archetyp a co mi to dalo:)

Fotky pro tvořivou koučku

Původně měl být článek jen o focení s Ivou Tichou, tvořivou koučkou, ale nějak se mi ten  úvod rozrostl!

Iva mne oslovila na základě doporučení. Když jsem po prvním kontaktu koukla na její stránky, měla jsem jasno. Iva je neviňátko.

Dýchlo to na mne z jejího webu, z její osobnosti. Je milá, čistá a její poslání je dělat svět lepším tady a teď. Jako tvořivá koučka pomáhá zlepšovat životy svých klientů. Dělá to s optimismem a vypomáhá si technikami, které znáte z dětství (během sezení malujete pastelkami, vodovkami).

Určitě je v ní i kus pečovatele, ale neviňátko jsem chtěla podpořit, protože Iva jej silně vyzařuje, jen se na ni podíváte.

S  Ivou jsme se dohodly na barevném ladění webu a fotek, na základě celého vyznění jsem doporučila a zajistila prostor na focení.

Ještě jsem jí poprosila, zda by mi zaslala pár nadpisů, které bude mít na svých stránkách a které charakterizují její práci a co klientům přináší. Chtěla jsem, aby fotky odpovídaly textu. Podle vět jsem si  vytvořila seznam nápadů a ten využila při focení.

Snažila jsem se, ať jsou fotky čisté a jemné jako Iva, ať jsou jako svěží vánek, zároveň uklidňují a cítíte z nich optimismus. Tak snad se nám to podařilo. A až bude mít hotov web, přiložím jej sem, ať víte, jak fotky fungují v akci!:)

A ještě malý dodatek!

Mimo klasické brandové focení mám nově službu Snový brand. Je hlavně pro podnikatelky, které se nebojí odlišit. Často mají jako hlavní archetyp kouzelníka, ale fantazii se meze nekladou. O snovém brandu si můžete více přečíst na mých nových stránkách věnovaných Snovému focení.